Spring naar de inhoud

Content creatie

Storytelling: it’s in the name

Content rules in the Adfun kingdom

Content.

Content is king! Het is niet Adfundum die deze profetische woorden claimt … Het was niemand minder dan Bill Gates die in 1996 voor het eerst de stelling poneerde. Met meer dan 100 miljard dollar op zijn bankrekening hechten wij toch enige waarde aan wat de man te vertellen heeft.

Of we van jou een miljardair kunnen maken? Kan, maar dan moet jij wel de eerste stap zetten. Laat ons jouw content creëren en get ready to reach for the stars!

“Content is where I expect much of the real money will be made on the Internet”
Bill Gates, CEO van Microsoft.

Mockups van de website van Grando

Storytelling en relevante, goed doordachte content zijn meer dan ooit de sleutels tot succes op het wereldwijde web. Want de juiste content overtuigt je (potentiële) klant om de ‘betaalknop’ in te drukken en een aankoop te finaliseren.

Neem contact met ons op

Contentmarketing voor beginners

De belangrijkste stappen in het komen tot content op maat van je doelgroep:

  • Waarom contentmarketing?
  • Een juiste interpretatie van je boodschap
  • Unieke content leeft langer
  • Customer journey is key

Wat is content?

Content is inhoud: het is informatie die mensen kan overtuigen om voor jouw brand te kiezen. Dat kan een blog zijn, een whitepaper, nieuwsbrief, videocontent, foto’s, social media posts, … You name it. Omdat video- en fotografie specifieke skills vereisen, behandelen we deze als aparte expertises. Lees meer over onze fotografie, videoproducties en de skills van onze animatie-expert.

Waarom content een sleutelrol speelt in je marketingstrategie

Een luide schreeuw om aandacht. Kijk naar mij, lees mij, koop mij. Hoe luider je schreeuwt en hoe meer je dat doet, hoe meer mensen naar je zullen kijken. Sommige mensen zullen je op den duur misschien wat irritant vinden, maar dat is dan misschien niet je doelpubliek of ideale klant. Het gaat hem voornamelijk over gezien en gehoord worden.

Voor je en masse content begint te genereren, is het belangrijk dat je weet waar je (potentiële) klanten zich bevinden – zowel op welke platformen als waar in de klantenreis – en op welke vragen ze een antwoord willen.

Wil je je klanten bij het spreekwoordelijke nekvel kunnen grijpen, dan moet je in hun hoofd kruipen. Je moet door de ogen van de klant naar de zoekbalk in een zoekmachine kunnen kijken en voorspellen welke zoekopdrachten hij zou kunnen ingeven. Alles wat maar iets met je business te maken heeft, is waardevol voor de SEO-content die je wil creëren.

Wat doet die mens, wat houdt hem of haar bezig, waarvoor gebruikt onze persona internet? Is hij of zij actief op social media? Wat vindt hij belangrijk? Waar doet hij het meeste van zijn aankopen? Is hij gevoelig voor humor of wil hij straight forward informatie, zonder al te veel tierlantijntjes? Hoe meer je te weten komt over je doelgroep, hoe gerichter je kunt communiceren en hoe makkelijker het is om insteken te bepalen voor je content.

Meerwaardecontent wordt king

Als je wil opvallen, dan is unieke content de manier om het te doen. Geen copy-paste, geen AI-teksten die binnen een kwestie van seconden van de ChatGPT-band rollen, maar wel meerwaardecontent met een zekere nieuwswaarde. Daar zit de sleutel.

“Dat AI-gegenereerde content voor een tsunami bovenop de vloedgolf zal zorgen, is nu al merkbaar … “

AI gegenereerd beeld van een man op een troon (DALL-E 3)

Denk goed na over de juiste insteken en invalshoeken, en publiceer niet zomaar iets. Zwakke content zal onverbiddelijk afgestraft worden ten voordele van teksten, beelden en video’s die wel iets te vertellen hebben. Herkauw niet, stop kopieergedrag en ga voor unieke en weloverwogen content.

“De juiste content opent deuren en laat (potentiële) klanten converteren”

En laat het nu net die meerwaarde zijn die Adfundum makkelijk en snel voor jou kan genereren. Wij graven dieper, willen niets te maken hebben met ‘copy-paste’ gedrag, gebruiken AI ter inspiratie, niet als een vergaarbak van makkelijke content, en streven naar unieke content die je potentiële klant bij geen enkele andere concurrent kan vinden. Is meerwaarde belangrijk voor jou? Wil je er met kop en schouders bovenuit steken? Kom eens praten met het content team van Adfundum.

Neem contact met ons op

Bepaal de juiste insteken op basis van de customer journey

Als onderneming is het belangrijk dat je je content afstemt op de halte waar je doelpubliek staat te wachten op zijn of haar spreekwoordelijke bus. Hoe vroeger je je passagier oppikt, hoe langer hij op de bus blijft zitten. Belangrijk om weten is dat niet iedereen aan dezelfde halte staat te wachten.

Klinkt abstract? We werken het verder voor je uit.

AI gegenereerd beeld van een man in een bushokje

Awareness

De ‘klant’ ervaart een specifiek probleem en staat voor bepaalde uitdagingen, maar kan deze nog niet benoemen. In deze fase van de journey doet hij of zij onderzoek om het probleem of de uitdaging duidelijk te formuleren en te kaderen. Er wordt nog geen koopbeslissing genomen (daar is het te vroeg voor in het aankoopproces).

Consideration

Het probleem of de uitdaging is helder geformuleerd. De ‘klant’ doet verder onderzoek naar mogelijke benaderingen en methodes om het probleem uit de weg te ruimen/ de uitdaging om te zetten naar een kans. Er wordt een longlist of een shortlist gemaakt met mogelijke oplossingen. In deze fase in de customer journey is het zaak om met jouw bedrijf in een van beide lijsten te staan!

Decision

In deze fase van de journey heeft de klant een benadering of strategie gekozen. Hij stelt nu een lijst op van mogelijke aanbieders die de oplossing voor het probleem kunnen bieden. Na alle aanbieders met elkaar te hebben vergeleken, wordt uit de lange lijst uiteindelijk één aanbieder gekozen.

Klantreis heeft meerdere haltes

De belangrijkste beschreven we hierboven. Maar uiteraard is de decision-fase niet de eindbestemming. Wil je een langetermijnrelatie opbouwen met je klanten, dan is het belangrijk dat je top of mind blijft. En hoe doe je dat? Juist ja, door een goede service na verkoop in de eerste plaats, maar ook door een constante stroom aan content. Een e-mail na de reis om te vragen hoe ze de trip hebben ervaren, aanbiedingen voor toekomstige reizen, e-mails met inspirerende verhalen, …

Heb je indruk gemaakt met je product of dienst? Hanteer je een unieke stijl of heb je je klant een once in a lifetime ervaring bezorgd? Heel misschien heb je van je klant net een ambassadeur gemaakt. Speel daar op in.

Content op maat

Voorzie voor elk individu content op maat. Jongeren zullen gevoeliger zijn voor content van influencers, ouderen voor berichten over het zorgeloze karakter van hun volgende reis.

“Je wil klanten engageren of cold leads opwarmen, zodat ze sneller converteren. It’s all about hitting that contact button en het finaliseren van een aankoop.”

Waar is je klant naar op zoek? Welke informatie wil hij en van welke kanalen maakt hij gebruik tijdens zijn zoektocht naar een antwoord op zijn vragen? Weet jij precies hoe je ‘ideale klant’ eruitziet en waar je hem vindt? Wij in ieder geval wel! Kom langs voor een verhelderend gesprek.

Neem contact met ons op

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info

Blijf op de hoogte