Voor je en masse content begint te genereren, is het belangrijk dat je weet waar je (potentiële) klanten zich bevinden – zowel op welke platformen als waar in de klantenreis – en op welke vragen ze een antwoord willen.
Wil je je klanten bij het spreekwoordelijke nekvel kunnen grijpen, dan moet je in hun hoofd kruipen. Je moet door de ogen van de klant naar de zoekbalk in een zoekmachine kunnen kijken en voorspellen welke zoekopdrachten hij zou kunnen ingeven. Alles wat maar iets met je business te maken heeft, is waardevol voor de SEO-content die je wil creëren.
Wat doet die mens, wat houdt hem of haar bezig, waarvoor gebruikt onze persona internet? Is hij of zij actief op social media? Wat vindt hij belangrijk? Waar doet hij het meeste van zijn aankopen? Is hij gevoelig voor humor of wil hij straight forward informatie, zonder al te veel tierlantijntjes? Hoe meer je te weten komt over je doelgroep, hoe gerichter je kunt communiceren en hoe makkelijker het is om insteken te bepalen voor je content.