Spring naar de inhoud

Strategie

Straf in merk- en marketingstrategie

De belangrijkste stappen in het komen tot de perfecte marketingstrategie:

  • Welomschreven marketingdoelen
  • Je doelgroep definiëren, schiet niet wild in het rond
  • Je concurrenten in kaart brengen en hun aanpak analyseren
  • (H)Erkennen van je eigen sterktes en zwaktes
  • Off- en online strategie
  • De meest geschikte kanalen selecteren
  • Monitoren van campagnes, analyseren en bijsturen

Wat is marketingstrategie?

Marketingdoelen stellen

Wat wil je bereiken? Ben je op zoek naar nieuwe medewerkers via employer branding? Wil je een meerverkoop van je product of dienst realiseren, of wil je een begrip worden binnen je sector? Een goed afgebakend doel zorgt ervoor dat je je focus houdt.

Mock-up van grafische deliverables voor Mulder

Adfundum helpt je bij het bepalen van de juiste doelen en zorgt ervoor dat deze ook behaald worden. Weet je niet precies waar je naartoe wilt? Laat ons team jou begeleiden van bij het begin van je marketingreis tot …

Neem contact met ons op

Buyer persona’s creëren

Een goede afbakening van je doelgroep is de sleutel om de juiste communicatie en gerichte marketingcampagnes op poten te kunnen zetten. Een goede oefening daarbij is het creëren van buyer persona’s. De taal die je spreekt, daar moet jouw ideale klant zich in herkennen. Je stemt je content dan ook het best af op je buyer persona’s.

Adfundum spreekt de taal van je doelgroep. We communiceren met de juiste tone of voice en doen dat op elk platform waar je potentiële klant zich bevindt. Ontdek hoe we dat doen tijdens een afspraak met ons team

Wie zijn de voornaamste pionnen op het speelbord?

Weet hoe jouw speelveld eruitziet en met wie je rekening moet houden. Wat doen je concurrenten? Wat doen ze goed, wat zou je anders doen?

Actiefoto van marketeers

Adfundum voert telkens een grondige concurrentieanalyse uit, zodat jij perfect weet met wie je te maken hebt. Meer weten over onze aanpak?

Neem contact met ons op

Marketingstrategie werkt enkel bij een goed begrip van je USP’s

Wat maakt je anders dan de anderen? Waarom is jouw oplossing het enige echte antwoord op het ‘probleem’ van je potentiële klant? Ga voor unieke voordelen die jouw product/dienst onweerstaanbaar maken.

Foto: Cobergher
USP: vijfsterrenhotel met ambitieuze plannen

De homepagina van cobergherhotel.com

Adfundum (h)erkent de waarde van jouw product/dienst en zet de troeven ervan extra in de kijker. We spelen jouw USP’s maximaal uit en doen dat op een manier waardoor jij onweerstaanbaar wordt voor je publiek. Hoe? Kom het te weten tijdens een vrijblijvend en informeel gesprek met onze marketingspecialisten.

Off- en online marketingstrategie

Een folder of een advertentie in een krant kan voor de juiste doelgroep even effectief blijken als een doordachte online campagne. Maar meer nog dan keuzes maken, is een evenwichtige combinatie, een marketingmix waarbij je beide kanalen inzet, een absolute must.

Adfundum werkt met Gen Y’s, Z’s en een boomer of twee. Een aantal onder hen zijn digital natives, wat maakt dat we de nieuwste trends en platformen via dewelke je je boodschap kunt verspreiden al gespot hebben voor ze goed en wel gelanceerd zijn.

Collage van mock-ups voor Mr Georges

Op zoek naar het juiste kanaal om jouw product tot bij de juiste doelgroep te krijgen?

Neem contact met ons op

Welke kanalen zijn de meest geschikte?

Als je je boodschap via het verkeerde socialemediakanaal verstuurt, dan loop je het risico dat datgene wat je wilt vertellen in dovemansoren valt. En dat is het laatste wat je wil. Een jongerenpubliek adresseren doe je niet via LinkedIn. En gepensioneerden overtuigen van een product of dienst via TikTok, lijkt ons ook niet meteen de verstandigste keuze.

Bij Adfundum gaan we verstandig om met je geld en tijd. We bestuderen je doelgroep en selecteren de meest geschikte kanalen via welke weg we je boodschap zullen verspreiden. We gaan voor een omnichannel-aanpak en zorgen voor een optimale on- en offline marketingmix. Meer weten? 

Neem contact met ons op

Marketingstrategie is analyseren, ingrijpen en bijsturen

Een marketingstrategie kan op het eerste gezicht waterdicht lijken, maar ga daar niet zomaar vanuit. Je moet voortdurend op je hoede zijn voor mogelijke valkuilen,  analyseren en bijsturen waar nodig. Meten is weten, ook in marketing. Met als Google Analytics, Google Ads, Google Search Console, Facebook Ads Manager en tal van andere meetinstrumenten, weten we perfect hoe elke marketingcampagne loopt.

Actiefoto van marketeers tijdens een brainstorm

Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Onze marketingexperts gebruiken verschillende tools om te detecteren waar het beter kan en waar een optimalisatie zich opdringt. Wil je zelf een proactieve aanpak? Kijk samen met ons achter de schermen van je campagne en zie de leads vlotjes binnenstromen.

Neem contact met ons op

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info