Spring naar de inhoud
Bouw & industrie.

Six

EMPLOYER BRANDING IS MEER DAN EEN ‘BIJZAAK’

Human capital is belangrijker dan ooit. Dat beseffen ze bij SIX maar al te goed. In een sector die te kampen heeft met de problematiek van knelpuntberoepen is het essentieel dat mensen met technische skills zich thuisvoelen en dat nieuwe profielen zich aangetrokken voelen tot het verhaal dat een bedrijf te vertellen heeft. Met dat in het achterhoofd, gingen we aan de slag met de kernwaarden van SIX om een doeltreffende en opvallende employer branding-campagne op poten te zetten.

UITDAGING.

Het houden van je personeel is een van de grootste uitdagingen in het hedendaagse bedrijfsleven. Rond elke hoek loeren er kapers op de kust om jouw personeel af te snoepen met betere voorwaarden. En de witte raven, de talenten van morgen, die landen ook niet zomaar aan je voordeur.

GEVRAAGD.

Bedenk een campagne die SIX toelaat om verder te groeien, die attractief genoeg is om nieuw personeel aan te trekken, gebouwd is rond onze kernwaarden en makkelijk te begrijpen is door het bestaande personeel.

poster met afbeelding van de bij van SIX
Oplossing.

Visualiseren van de kernwaarden

Toewijding, verbondenheid en proactiviteit: het zijn de drie kernwaarden waar SIX zijn visie heeft aan opgehangen. Deze drie sterke eigenschappen in een enkel beeld vervatten is geen makkelijke opdracht. Nog moeilijker wordt het als de campagne een zekere tijdloosheid moet uitstralen en jaren relevant moet blijven.

Pose 1 van de bij van Six
Pose 2 van de bij van Six
Pose 3 van de bij van Six
Oplossing.

De BIJ van SIX

Een karakter zorgt niet enkel voor een grotere herkenbaarheid; een goed gekozen ‘brand character’ heeft het ook in zich om in één oogopslag je waarden te communiceren zonder extra uitleg.

De BIJ van SIX is niet zomaar een insect, neen het is een personage dat beschikt over een uitgebreide skillset. Je kan hem nog het best omschrijven als een soort toegewijde, proactieve superheld die technisch onderlegd is en te allen tijde de kolonie op de eerste plaats zet. Onze illustrator zette zijn creatieve voelsprieten aan het werk en bracht de ‘bij’ van SIX tot leven.

"Er was meteen een klik. We konden ons perfect vinden in het voorstel om met een metafoor te werken. De Bij van SIX zorgt ervoor dat onze waarden echt tot leven komen. Adfundum zat met andere woorden snel op het goede spoor."

Pieter Billiet HR-verantwoordelijke SIX
Oplossing.

Uitrol employer branding

De kleuren van de nieuwe employer branding sluiten aan bij de bestaande huisstijl van SIX: oranje, geel en zwart. Laat dit nu net ook de kleuren zijn die je linkt met een bij. Hoe toevallig … Eenmaal de storytelling en het ‘karakter’ op punt, kon het verhaal helemaal uitgerold worden.

Folder

Dat SIX ‘bij’ de pinken is en een verhaal te vertellen heeft, dat bewijst de folder van het installatiebedrijf. Met een gezonde portie storytelling en een visueel aantrekkelijke folder verveel je nooit.

Mock-up folder SIX dicht
Mock-up folder SIX uitgerold

Gadgets

Woordspelingen met ‘bij’ of ‘bee’, zo zijn er wel een paar. Met de employer branding-campagne kunnen we echt alle kanten op. Maar een idee wordt pas werkelijkheid als het ook daadwerkelijk zichtbaar is op kantoor, in het straatbeeld of in de sportclub. Een totebag met de kernwaarden duidelijk in beeld, heerlijke zoetigheid en een thermosbeker om de dorstigen te laven. Gestoken door SIX? Wij in ieder geval wel!

Uitwerking gadgets SIX

Adfundum is gestoken door marketing en is gespecialiseerd in employer branding. We zetten werkelijk alles op alles om van jouw werkplek de meest gegeerde te maken in jouw sector en regio. Wil je bouwen aan een team dat zich inzet voor jouw bedrijf en die als ambassadeurs optreden? Maak een afspraak met onze specialisten. Wij schrijven een verhaal waarin mensen zich makkelijk kunnen herkennen.

SMAAKT NAAR MEER?

Vertel ons jouw verhaal! Wij detecteren de usp’s die we kunnen gebruiken om je werknemers te motiveren en nieuw talent aan te trekken.

NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP.

Contacteer ons

Benieuwd naar meer cases?

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info

Blijf op de hoogte