Als je een kantoor overneemt, dan zijn er tal van uitdagingen. De bestaande klanten verwachten continuïteit, de medewerkers zekerheid. Je wil niemand tegen de borst stoten. Je moet tonen dat je toekomstgericht bent en dat je ambitie eruit bestaat om het nog beter te doen dan je voorgangers.
Kovrd
KOVRD ZOEKT ONDERDAK BIJ ADFUNDUM
Een bestaand bedrijf overnemen en tot je eigen onderneming kneden is geen sinecure. Wij balanceerden samen met de klant op die koord en zochten het juiste evenwicht tussen het verleden en de toekomst. Met een rebranding van het overgenomen verzekeringskantoor zorgden we voor de frisse wind waar de klant naar op zoek was.
UITDAGING.
GEVRAAGD.
Bedenk een naam en een huisstijl voor het ‘vernieuwde’ verzekeringskantoor. Zorg voor een jong imago dat tegelijkertijd ervaring en knowhow uitstraalt. Ontwerp een toegankelijke website en zorg met behulp van SEO-copy voor een goede vindbaarbaarheid.
Namen bedenken
Met KOVRD – spreek je uit als covered – speelden we in op het verlangen van de klant: het vinden van een ‘schuilplaats’ die je beschermt tegen de risico’s en de gevaren die gepaard gaan met het runnen van een bedrijf of het leiden van een leven.
"Samenwerken met een partner die een expert is op het vlak van marketing was een verademing voor ons. Dankzij de snelheid en de bereikbaarheid van Adfundum kunnen we tot een mooi resultaat komen. Wij zijn zeer tevreden over het eindresultaat. Er is ruimte voor overleg."
Logo KOVRD
Oplossing.Een dak boven het hoofd: dat is het wat de klanten van de KOVRD mogen verwachten. En een stevig dak, verreist een sterke structuur. De K van KOVRD werd ontworpen als beeldmerk. Je herkent er de gebinten van een dak in. Het logo representeert een gespierde constructie met een enorme draagkracht: alle verzekeringen onder één en hetzelfde dak. Het beeldmerk wordt gecombineerd met een woordmerk.
Huisstijl
Oranje en blauw
Jong, warm, vibrant en vertrouwen: ook de kleuren vertellen het verhaal van deze betrouwbare verzekeringspartners. Door een warme kleur zoals oranje te combineren met blauw, leg je nog meer de nadruk op de persoonlijke aanpak en de kennis en de knowhow die binnen het kantoor aanwezig zijn.
Het juiste font is belangrijker dan je denkt
Onze graphic designers kunnen je alles vertellen over fonts. Het lijkt op het eerste gezicht misschien niet heel erg belangrijk, maar een lettertype kan wel degelijk je stijl maken of kraken. De webdesigner koos hier voor moderne leesbare fonts voor drukwerk en de website.
Website
Goed navigeerbaar, strak en overzichtelijk
Geen tierlantijntjes, maar straight forward. Geen grote volumes tekst, geen high-tech animaties of videomateriaal dat mogelijks de website vertraagt … gewoon toegankelijk en ter zake. Less is more. Omdat de verzekeringswereld soms een oubollig imago verweten wordt, koos de designer voor een moderne stijl.
Uitrol huisstijl
Gevelbelettering (doosletters)
Een verzekeringskantoor zonder belettering is een huis. Meer niet. Goed voor als je incognito wil blijven, een ramp als je mensen de weg naar je kantoor wil laten vinden. Daarom is gevelbelettering essentieel. De graphic designer van dienst ontwierp de doosletters, onze ‘signing’ partner voerde uit.
(reclame)zuil / totem
Een reclamezuil versterkt hetgeen er aan de gevel hangt. Er is plaats voor iets meer informatie en je stuurt klanten meteen in de juiste richting van de ingang. De huisstijl komt hier nog meer aan bod en met de baseline erbij, is er geen twijfel meer mogelijk: we zijn aan het juiste adres!
Visitekaartjes, briefhoofd, e-mailhandtekening
De huisstijl en de kleuren werden verwerkt in het design van de visitekaartjes en elk ander communicatiemiddel. Denk daarbij aan o.a. briefpapier, e-mailhandtekeningen en andere uitingen.
Smaakt naar meer?
Wil je je onderscheiden van je concurrenten met treffende branding of gebruiksvriendelijke website? Wij begeleiden je graag naar een marketingoplossing die in het oog springt van je doelpubliek.
CONTACTEER ONS VOOR EEN VRIJBLIJVEND GESPREK.
Interesse