Spring naar de inhoud
Overheid.

PlastIQ Moov

PlastIQ MOOV GAAT VOOR IMAGOVERANDERING VAN PLASTICS EN KUNSTSTOFFEN

PlastIQ Moov is een zijproject van PlastIQ, het sectorfonds van de kunststofverwerkende nijverheid. Met PlastIQ Moov richt PlastIQ zijn pijlen o.a. op jongeren vanaf 12 jaar, maar ook op werkzoekenden die bereid zijn om in deze boeiende industrie aan de slag te gaan.

Uitdaging.

KENNIS VAN PLASTIC EN KUNSTSTOFFEN GESTOELD OP EENZIJDIGE BERICHTGEVING

Het woord plastic heeft al jaar en dag een negatieve connotatie. Al te vaak worden de verschrikkelijkste beelden gebruikt om plastic in een slecht daglicht te plaatsen. Dat er een (afval)probleem is valt niet te ontkennen, maar er moet toch een belangrijke nuance gemaakt worden. Tot een tweetal jaar geleden trok het Plastic LAB Vlaanderen rond om leerlingen van het zesde leerjaar kennis te laten maken met recycleren en kunststofverwerking. Het mobiele labo was een alleenstaand concept dat nood had aan een groter, breder kader.

Mocku-up van de PlastIQ MOOV Lesbundel
Gevraagd.

REBRANDING OP MAAT VAN JONGEREN

Vanuit het fonds werd ADFUNDUM gevraagd om een campagne op poten te zetten die ervoor moet zorgen dat mensen – dus niet alleen jongeren – verder denken, dat ze zich vragen stellen bij de negatieve berichtgeving die we massaal te slikken krijgen. Met Plastic LAB bereikte PlastIQ slechts een beperkt doelpubliek. Daarenboven ontbrak het aan een ‘sexy’ imago. Dat laatste te verwezenlijken lag niet meteen voor de hand, gezien de aard van de materie.

Interieur van de PlastIQ Trailer

TOTAALCONCEPT PLASTIQ MOOV

Oplossing.

PlastIQ Moov gaat voor imagoverandering van plastics en kunststoffen. PlastIQ Moov is een zijproject van PlastIQ. PlastIQ organiseert opleidingen voor werknemers en voorziet werkgevers van geschoold talent. Met PlastIQ Moov richt PlastIQ zijn pijlen op o.a. jongeren vanaf 12 jaar, maar ook op werkzoekenden die bereid zijn om in deze boeiende industrie aan de slag te gaan.

Een ijzersterk bureau

"“Adfundum vertaalde technische en wetenschappelijke materie in begrijpbare taal op maat van al onze doelgroepen”"

Vincent Mispelaere Algemeen directeur PlastIQ

Smaakt naar meer?

Wil je je onderscheiden van je concurrenten met een unieke campagne of gebruiksvriendelijke website? Wij begeleiden je graag naar een marketingoplossing die in het oog springt van je doelpubliek. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.

CONTACTEER ONS VOOR EEN VRIJBLIJVEND GESPREK.

Interesse

Benieuwd naar meer cases?

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info

Blijf op de hoogte