België is meer dan 1.500 biermerken rijk, gebrouwen door een kleine 400 erkende brouwerijen. Om op te vallen of je plaatsje binnen deze markt te veroveren, moet je durf hebben. Een eigen, unieke identiteit is cruciaal wil je indruk maken. Het volledige verhaal moet kloppen! Maar hoe doe je dat? Hoe spring je in het oog van onze verwende Belgische bierliefhebber?
Obuz
OBUZ KRIJGT VASTE VOET AAN GROND IN EIGEN REGIO EN VER DAARBUITEN
OBUZ is het eerste Belgische boerderijbier. Het was de levenslange droom van Henk Lemaire die hij samen met zijn neef Stef Dejonghe in vervulling wilde zien gaan. Maar hoe bepaal je de smaak en de look van een bier en hoe eis je je plaats op in een verzadigde markt?
Hoe opvallen in een overaanbod bieren?
Wat is het verhaal en hoe vertellen we het?
Een nieuw bier succesvol lanceren vraagt meer dan enkel een goed recept. Het bier mag dan nog zo goed smaken, het moet gekocht en vooral gedronken worden. Een vernieuwende insteek kan helpen, maar gezien worden, ‘brand awareness’, gekocht en herkocht worden zijn de grootste prioriteiten.
Van droom tot werkelijkheid
Oplossing.Een bier geoogst, gebrouwen en gebotteld door de boer, op de boerderij. Het was al van bij het begin vrij logisch dat het bier de stempel boerderijbier zou dragen. Op basis van dat gegeven werden namen bedacht die een link hebben met de boerestiel.
Uiteindelijk werd gekozen voor een link met de grond, de velden van de familie Lemaire, in combinatie met de locatie. De sterkte van het lokale karakter, van het Vlaamse veld, de historiek van Passendale: dat bleken de grootste troeven. Vertrekkende vanuit die insteek kwam het team van Adfundum uit op OBUZ, een naam die niet alleen goed bekt, herkenbaar is en lekker schrijft, er valt veel mee te doen, ook naar design toe.
Diverse ontwerpen voor verschillende doeleinden
Een bier is niet enkel een logo. Een bier heeft het juiste etiket nodig, leuke bierviltjes, kroonkurken, 6-packs, 24-packs, … En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Wil je je merk boosten, dan is het ontwerp van het juiste POS-materiaal een absolute must om je zichtbaarheid te verhogen in de horeca en in drankenhandels.
Website: het volledige verhaal
De website vertelt het verhaal van OBUZ, maar ook van de boerderij en de mensen achter het bier. Belangrijk is dat bezoekers van de website te weten (kunnen) komen dat het bier meer is dan het brouwproces, dat het bier ontstaan is uit een droom van twee neven, dat er nagedacht werd over de sterkte van lokaal brouwen en het gebruik van eigen ingrediënten. Bezoekers ontdekken dat OBUZ niet zomaar het zoveelste bier is.
Social media
Fotografie
Al van bij het begin waren beelden belangrijk. Goede fotografie was niet enkel een vereiste voor de website, het was ook cruciaal bij het visualiseren van het verhaal op de verschillende socialemediaplatformen.
Video en animatie
Los van fotografie was het al snel duidelijk dat ook bewegende beelden een absolute meerwaarde zouden gaan betekenen bij de brand awareness van OBUZ. Gaandeweg werd de stijl van het videomateriaal in een definitieve plooi gelegd.
Het avontuur begint pas …
Zichtbaarheid, herhaling, nieuwe acties, meer verdeelpunten en … over de landsgrenzen heen. De grootste uitdaging zit nu in het verder uitbouwen van het merk en een vaste waarde te worden in het gigantische bieraanbod.
Smaakt naar meer?
Wil je je onderscheiden van je concurrenten met treffende branding of gebruiksvriendelijke website? Wij begeleiden je graag naar een marketingoplossing die in het oog springt van je doelpubliek. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.
CONTACTEER ONS VOOR EEN VRIJBLIJVEND GESPREK.
Interesse