Spring naar de inhoud
HR.

Matching Talent

WEBSITE ‘MATCHING TALENT’ ROEPT BEDRIJFSLEIDERS OP OM OEKRAÏNERS IN TE ZETTEN OP DE WERKVLOER

Na een handtekening van Vlaams minister Jo Brouns op het addendum ‘sectorgerichte aanpak van de Oekraïne-crisis’ kreeg Adfundum van PlastIQ, Alimento, Cobot, Co-Valent, en Woodwize de opdracht om een huisstijl te creëren, een website te ontwerpen, relevante content te voorzien voor bedrijven en Oekraïners op zoek naar werk, en om dat nieuws vervolgens wereldkundig te maken.

Uitdaging.

Bedrijfsleiders overtuigen van de meerwaarde van buitenlandse werkkrachten

Het is voor nieuwkomers absoluut geen evidentie om ergens toe te komen waar ze de taal niet spreken, de gewoontes niet kennen en waar ze niemand hebben om op terug te vallen. Een leven heropbouwen is iets wat de meesten onder ons nooit hebben of (hopelijk) zullen moeten doen. Hoe zorgen we ervoor dat onze boodschap bij de juiste mensen geraakt? Hoe overtuigen we bedrijfsleiders om deze mensen een job aan te bieden bij hen op de werkvloer? En hoe krijgen we Oekraïners zover om te solliciteren in onze Vlaamse bedrijven of om op zijn minst een opleiding of taalbad te laten volgen?

Gevraagd.

Creëer een huisstijl en ontwerp een website die voorzien is van content op maat van twee doelgroepen. En, verspreid onze boodschap.

Oplossing.

Naam, branding en website toegankelijk voor verschillende doelgroepen

De naam: de beste match voor elke onderneming

In nauwe samenwerking met de partners en Svitlana Fedorova, een Oekraïense die hier een half jaar na het uitbreken van de oorlog terechtkwam en werk vond als jobcoach / vertaler bij PlastIQ, werd een naam gekozen die het best de landing dekt. Matching Talent (to Flemish industries) bleek allesomvattend. Naast Oekraïners wil het initiatief ook andere nieuwkomers de kans geven om aan de slag te gaan in een van onze Belgische ondernemingen.

Het logo: de M van Fabriek

Bij het creëren van de huisstijl en het logo werd grondig nagedacht over visuele communicatie. In de ‘M,’ die deel uitmaakt van het woordmerk, herken je de contouren van een fabriek. Een kleine spielerei die de tagline ‘to Flemish industries’ kracht bijzet.

Website: op maat van bedrijfsleiders en nieuwkomers

De hoofddoelgroep bestaat uit zaakvoerders en CEO’s van ondernemingen. Maar we wilden de deur voor de nieuwkomers ook wagenwijd openzetten, zodat ze via Matching Talent in contact kunnen komen met potentiële werkgevers. Hierbij was het cruciaal om te communiceren in het Engels, maar evenzeer in het Oekraïens.  De content werd afgestemd op de doelgroep. Gebruiksvriendelijk en zonder omwegen naar wat de doelgroep aanbelangt.

"Adfundum toonde zijn creatieve kunnen tijdens het ontwerp van matchingtalent.be. Het resultaat is een toegankelijke website voor diverse doelgroepen"

Svitlana Fedorova Jobcoach en vertaler Matching Talent

Boodschap en informatie primeren

Om de drempel nog meer te verlagen, werd ‘Bystro Nederlands’ (Snel Nederlands) in het leven geroepen: een taalbad in de vorm van een praatgroep. Om nieuwkomers te overtuigen van de meerwaarde van deze opleidingen, wilde Svitlana Fedorova haar landgenoten oproepen om zich aan te sluiten.

Adfundum is trots op de rol die het heeft kunnen spelen in dit dossier. Helpen bouwen aan een nieuwe toekomst voor mensen die genoodzaakt werden om hun land te verlaten, is iets waar wij als team heel veel voldoening uit halen.

Smaakt naar meer?

Heb je een (vergelijkbaar) project dat nood heeft aan wat extra visibiliteit of naamsbekendheid? Neem contact op. Wij stippelen voor jou graag een traject op maat uit.

CONTACTEER ONS VOOR EEN VRIJBLIJVEND GESPREK.

Interesse

Benieuwd naar meer cases?

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info