Spring naar de inhoud
Bouw.

Casaro

ADFUNDUM VOORZIET SCHILDERSBEDRIJF CASARO VAN NIEUWE ‘LIK’ VERF

Voor de fijnere schilderwerken is een penseel nodig, voor totaalprojecten een iets dikkere kwast. CasaRo, of ook wel Casa Robbe, waaide de headquarters van Adfundum binnen met een lumineus idee. Wat als … we als schildersbedrijf een doe-het-zelftak zouden opzetten, waarbij wij klanten begeleiden tijdens het schilderen of schilderspakketten zouden aanbieden op maat van de specifieke schilderwerken van de klant?

Uitdaging.

Schilderwerken zijn luxeproduct

Schilderwerken zijn een luxe geworden. De markt verandert en veel mensen stellen schilderwerken uit omdat ze onzeker zijn over de toekomst. “Wij komen vaak als laatste aan de beurt”, vertelt Cassier. Om in te spelen op onze snel evoluerende wereld, had CasaRo nood aan een nevenactiviteit om de toekomst met een gerust hart tegemoet te kunnen gaan.

Gevraagd.

Een harde stiel

Het harde schilderswerk eist na een tijd ook zijn tol, ondanks de nog jonge leeftijd van de zaakvoerder. De stiel blijkt een behoorlijke impact te hebben op het lichaam van Robbe, waardoor hij belist om zijn focus ietwat te verleggen en een complementaire business op te starten onder de naam DIY by CasaRo: professionele schilderpakketten voor doe-het-zelvers (met of zonder begeleiding). “We willen iedereen aan het schilderen krijgen door diy-verfpakketten op maat aan te bieden.”

Opvallend visitekaartje voor schilder met uniek concept
Commerciële folder met frisse look en informatieve content
Een goede folder trekt meteen de aandacht
Een huisstijl wordt overal doorgetrokken, ook in offline communicatie
Oplossing.

De (on)controleerbare verfdruppel

We presenteerden CasaRo een abstract logo met een knipoog naar de o zo belangrijke verfdruppel en als tweede een eigentijds woordmerk. Robbe koos vrijwel meteen voor de eerste piste.

Vlekken en smeren worden als in een schuifpuzzel herlegd en opnieuw gerangschikt tot een abstracte figuur. Het idee erachter is dat als je een verfdruppel niet manipuleert, deze zijn eigen weg zoekt. Het is de doe-het-zelver die, met of zonder begeleiding, de verf aanbrengt en de ‘druppels’ manipuleert om zo tot een professioneel resultaat te komen. Het logo is met andere woorden een knipoog naar die verfdruppel, die zonder het juiste advies en materiaal zomaar alle kanten op kan.

Een schilderskwast in de nieuwe stijl
Verfborstel met kaartje in nieuwe huisstijl
Oplossing.

Verf op de pot, de ‘bus’ en de labels

Naast het volledige ontwerp van de website en het schrijven van de juiste SEO-content verzorgden we de creatie van verschillende labels en gadgets, werden verfpotten in een nieuw kleedje gestoken en kreeg Robbe een tipje van de sluier gelicht van hoe zijn bestelwagen er kon uitzien in de gekozen stijl.

Een website moet altijd responsive zijn. Steeds meer mensen kijken websites op hun smartphone.

Smaakt naar meer?

Wil je je onderscheiden van je concurrenten met treffende branding of gebruiksvriendelijke website? Wij begeleiden je graag naar een marketingoplossing die in het oog springt van je doelpubliek. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.

Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.

Interesse

Benieuwd naar meer cases?

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info

Blijf op de hoogte