Spring naar de inhoud

Hot! Offline marketing succesvol toepassen en combineren

Offline marketing lijkt wel eens vergeten te zijn, maar er liggen juist enorm veel kansen om je bedrijf op de kaart te zetten of zelfs in de spotlights te zetten, zodat niemand er meer omheen kan. Gebruik deze marketingvorm op een slimme manier en combineer de instrumenten met online marketingcampagnes. Dat levert een versterkend effect op aan beide zijden. Benieuwd hoe je dat het beste doet? Adfundum wijst je de weg.

Mr. Georges verspreidt hun nieuws via hun "gazette"

1. Laat visitekaartjes maken

Visitekaartjes klinken misschien een beetje ouderwets, maar dat zijn ze zeker niet. Een visitekaartje van je bedrijf is een deel van de identiteit die je wilt uitstralen. Bij het opdoen van nieuwe zakelijke contacten, zoals netwerkbijeenkomsten, is het ideaal om je visitekaartje af te geven. Dat doe je dan niet alleen figuurlijk met de promotie van je bedrijf, maar ook letterlijk. Je bedrijfsnaam staat erop net als de naam van de website en natuurlijk je contactgegevens. Een visitekaartje is tastbaar en dat laat een indruk achter.

2. Maak folders en verspreid deze

Folders van papier zijn ook in het online tijdperk nog altijd populair. Deze vorm van offline marketing krijgt namelijk de nodige waardering van consumenten. Maak een folder over het product of de dienst die je aanbiedt en laat de folder bezorgen. Dit marketinginstrument is niet alleen praktisch op landelijk niveau, maar ook heel handig als je op lokaal of provinciaal niveau actief bent. Het is zelfs mogelijk om er een doelgroeponderzoek aan te koppelen. Zo weet je dat je folder terechtkomt bij de juiste doelgroep.

Je visitekaartje als geheugensteuntje na een eerste kennismaking
Folders zetten de presentatie van je product of dienst extra kracht bij

3. Zet je bedrijf op een vlag

Jouw bedrijf is jouw vlaggenschip en hoe leuk is het om een vlag te laten wapperen met daarop je bedrijfsnaam. Er zijn heel veel bedrijven die van vlaggen gebruikmaken en deze naar de top hijsen op hun bedrijfslocatie. Een vlag valt altijd op en laat duidelijk zien dat je bedrijf aanwezig is. In plaats van een vlag is het ook mogelijk om een spandoek te plaatsen en natuurlijk bestaat er ook nog zoiets als gevelreclame.

4. Breng je bedrijf onder de aandacht met reclamespotjes

Reclamespotjes op de radio en televisie hebben een enorm bereik. Het is dan ook een van de vormen van offline marketing die nog altijd populair is. Ook hiervoor geldt dat het mogelijk is om reclame te maken en uit te zenden die heel specifiek op de doelgroep is gericht.

5. Bezoek beurzen en evenementen

Fysieke aanwezigheid van een bedrijf op beurzen en evenementen krijgt een hoge vorm van waardering. Er is persoonlijk contact mogelijk en je selecteert de zakelijke events natuurlijk op basis van de branche waarin je actief bent. Neem ook visitekaartjes mee naar het evenement en deel folders uit die je hebt laten maken. In het verlengde van een bedrijfsstand op een beurs is het ook mogelijk om zelf lezingen te geven. Dat laat zien dat je een autoriteit bent op jouw vakgebied. En dat valt ook goed te combineren met het creëren van online autoriteit, want offline marketing combineer je natuurlijk met online marketing.

Abutriek is een aantal indrukwekkende beurstools rijker.

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info