Influencers inzetten is een populaire methode om brand awareness te creëren. Benieuwd naar deze effectieve manier van onlinemarketing? We laten je graag kennismaken met het marketingpotentieel van influencers.
Geef je merk een boost met influencermarketing
Een gevarieerd aanbod aan influencers
Je hebt ze vast weleens online gespot: vloggers, bloggers en Instagrammers die naam en faam hebben verworven door onlinekiekjes te delen. Vaak hebben ze daarbij een bepaald onderwerp dat ze uitlichten. Zo bestaan er Instagramaccounts die enkel over gezond eten gaan en YouTubekanalen die je langs de mooiste plekken in de wereld brengen.
Elke influencer heeft zijn specialisatie
Influencers hebben overwegend een impact op een jonger doelpubliek. Weet dat influencers zich vaak ‘specialiseren’. Zo zijn er die gepassioneerd zijn door schoonheidsproducten en mode. Anderen spitsen zich toe op games of algemene trends. Wil je een jonger publiek aantrekken, dan kan het zeker geen kwaad om eens na te gaan welke influencer het best aansluit bij jouw doelgroep.
Nano- en micro-influencers
Deze influencers hebben het minst aantal volgers. Een nano-influencer heeft niet meer dan een paar duizend volgers, maar een micro-influencer kan tot 50.000 volgers hebben. Toch zijn deze influencers interessant omdat ze zeer specifieke content produceren en een hoge betrouwbaarheid genieten bij hun volgers.
Meso-influencers
Deze influencers hebben een bereik van maximaal 100.000 volgers, waarbij het vertrouwen ook nog hoog is.
Macro- en mega-influencers
In deze groep zit de echte top van social media. Hun volgersbestand kan oplopen tot een miljoen accounts. Mega-influencers zijn vaak beroemdheden uit de muziek-, film- en televisiewereld.
Welke soort influencer je kiest, is voor een groot deel afhankelijk van je budget. Hoe meer volgers een influencer heeft, hoe hoger de prijs.
Persoonlijk, authentiek & voordeliger dan andere marketingmethodes
Influencers zetten je product of merk op een persoonlijke en authentieke wijze in de belangstelling. Influencers zijn ideaal om de juiste doelgroep te bereiken en engagement te creëren. Met de juiste aanpak kun je met influencers ook nog eens voordeliger af zijn dan met andere marketingmethodes.
Kies voor de juiste strategie
Er zijn allerlei strategieën om brand awareness te creëren via influencers. Zo kun je producten uitdelen of gesponsorde content laten publiceren. Let daarbij wel op dat je niet in een valkuil trapt en dat alles volgens de wetgeving verloopt. Pas bijvoorbeeld op dat je niet met een nepinfluencer te maken hebt die volgers heeft gekocht.
Ook hoort een influencer te vermelden dat het om een betaald bericht gaat wanneer ze jouw merk of product tegen een vergoeding promoten.
Adfundum helpt bedrijven met de branding van hun merk
Wil je je merk koppelen aan een bekend gezicht of zoek je een geschikte influencer? Adfundum doet het voor jou! Neem contact op, vertel ons meer over de visie van je onderneming, schets je doelstellingen en wij zoeken voor jou het nieuwe uithangbord voor jouw merk.
Als marketingspecialist kunnen we een doeltreffende strategie kiezen plus jouw merk koppelen aan de juiste betrouwbare accounts.
Bovendien is Adfundum van alle markten thuis en presenteren wij jouw merk zowel off- als online op zijn sterkst.