Spring naar de inhoud

De beste platformen voor storytelling

Interne waarheid = externe perceptie

Je verhaal vertellen begint intern, binnen je eigen onderneming. In de eerste plaats moet je als zaakvoerder zelf geloven in je boodschap. Het is pas als jij volledig overtuigd bent, dat je ook anderen kan enthousiasmeren en een hoofdrol geven in jouw story. Employer branding heet zoiets.  Een discipline waar Adfundum trouwens heel erg bedreven in is. Want om klanten wordt er tegenwoordig minder gevochten dan om nieuw personeel, maar dat ter zijde.

Ook de omslag van jouw verhalenbundel verdient aandacht

Ok, je verhaal staat op punt. De hoogste tijd om jouw boodschap naar buiten te brengen. De cover van een boek is het uitstalraam. Een overtuigende omslag kan het verschil maken tussen kopen en negeren. Het eerste platform is met andere woorden altijd het bedrijf zelf.

Blauw gebouw Mulder Breakfast Cereals Mulder staat al jaren bekend als het ‘blauwste’ gebouw van Roeselare

Nog voor wij aan boord van het Mulder-schip kwamen, had het graanverwerkende bedrijf al een uitgesproken visie. De keuze om een volledig ‘blauwe’ fabriek te bouwen, is een schot in de roos gebleken. Het gebouw van Mulder is op vandaag een landmark in Roeselare geworden.

Om maar te zeggen dat je flink mag uitpakken met je huisstijl. Of dat nu met een unieke, opvallende belettering op je gevel is, een bedrijfswagen die je wrapt als een discobal of een ledwall  …  Opvallen is en blijft de boodschap.

Adfundum zet jouw merk in de schijnwerpers.

Belettering bedrijfswagen ACA Branding bedrijfswagen erkend controleorganisme ACA

Storytelling op je website

De dagen van de Gouden Gids zijn al lange tijd geteld. Gelukkig. Je hoeft ook geen tienduizenden foldertjes meer in brievenbussen te proppen om jouw boodschap de wijde wereld ingestuurd te krijgen. Er is maar één plek die ertoe doet en dat is je webplek.

De weg van de minste weerstand

Je hoeft geen hele turven te schrijven om te vertellen wie je bent of wat je doet. Het belangrijkste is dat je toekomstige klant snel het antwoord vindt op zijn of haar vraag/probleem. Maak het je klanten met andere woorden zo makkelijk mogelijk. Niemand heeft iets aan een mooi ogende website die nauwelijks te navigeren valt. Less is in dit geval more.

Het belangrijkste naslagwerk van je onderneming

De ‘over ons’ is samen met je homepage de belangrijkste pagina op je website. Waar de home de inhoudstafel  van je website representeert, is de ‘over ons’-pagina de plek bij uitstek om je verhaal te brengen. Hier kan je je visie, missie en waarden kwijt en kan je uitgebreid vertellen wie je bent, wat je doet en waarom.

 

Content

Inhoud en voldoende content is van levensbelang, zeker als je in een competitieve sector zit. De stelregel geldt dat hoe meer content je hebt over jouw specialisatie, hoe beter.  Als je concurrent een blogartikel publiceert van 2000 woorden over een onderwerp dat aanleunt tegen zijn corebusiness, dan doe je er goed aan om er één te schrijven van 3000. More is more! Google zal je dankbaar zijn.

Social media is key in hedendaagse storytelling

Pas als je alle stappen hebt doorlopen die hierboven beschreven staan, kan je aan de slag met social media. Want wat voor zin heeft het om te communiceren via Facebook of Instagram als je geen website hebt om naar te verwijzen of als je verhaal niet op punt staat.

* Deze interpretatie van ‘storytelling’ is niet gestoeld op grote literatuurstudies of uitgebreid bronnenonderzoek, wel op 20 jaar ervaring.

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring te optimaliseren. Meer info