OBUZ KRIJGT VASTE VOET AAN GROND IN
EIGEN REGIO EN VER DAARBUITEN
OBUZ is het eerste Belgische boerderijbier.
Het was de levenslange droom van Henk Lemaire die hij samen met zijn neef Stef Dejonghe in vervulling wilde zien gaan. Maar hoe bepaal je de smaak en de look van een bier en hoe eis je je plaats op in een verzadigde markt?
België is meer dan 1.500 biermerken rijk, gebrouwen door een kleine 400 erkende brouwerijen. Om op te vallen of je plaatsje binnen deze markt te veroveren, moet je durf hebben. Een eigen, unieke identiteit is cruciaal wil je indruk maken. Het volledige verhaal moet kloppen! Maar hoe doe je dat? Hoe spring je in het oog van onze verwende Belgische bierliefhebber?
We schrijven regelmatig nieuwe hoofdstukken. Een belangrijke wending in het OBUZ-verhaal was de lancering van de tripel, de OBUZ 9%. Door mee te surfen op de golf van de bekendheid van zijn kleinere broer, kreeg het degustatiebier een vliegende start die zich vertaalt in enthousiaste fans en fijnproevers.
Itae dolupta que sunteceaquat et eos sit, suntur solorat istotatiisi berspictus incia ipsant eos dus.
Van een branding workshop, tot naamsbepaling, ontwerp van logo en huisstijl, website en het vertellen van een goed en geloofwaardig verhaal in beeld en tekst: OBUZ is het totaalpakket. Om het eerste echte Belgische boerderijbier top of mind te houden, worden diverse on- en offline inspanningen geleverd. En het verhaal is nog lang niet ten einde.
Een nieuw bier lanceren vraagt meer dan enkel een goed recept. Het bier mag dan nog zo goed smaken, het moet gekocht en vooral gedronken worden. Een vernieuwende insteek kan helpen, maar aanwezigheid en ‘brand awareness’ zijn de grootste prioriteiten.
"Dankzij ADFUNDUM heeft onze droom vorm gekregen"
ADFUNDUM RECLAMEBUREAU
ST.-BLASIUSSTRAAT 11A1 • 8800 ROESELARE (RUMBEKE)
T 051 24 00 24 • INFO@ADFUN.BE • PRIVACYBELEID